Publicerad 2017-11-08

Digital Marketing Manager Nordic till Akademikliniken

Vill du vara med och utveckla Akademikliniken-koncernens digitala strategi och marknadsplan och bidra till att göra ett redan framgångsrikt företag ännu starkare?

Akademiklinikens marknadskommunikation är inne i en spännande utvecklingsfas. Nyligen lanserade vi en helt ny grafisk profil och nytt kommunikationskoncept. Nästa steg är utvecklingen av en ny digital plattform, bland annat i form av ny hemsida, men också i form av andra digitala hjälpmedel.

Som vår Digital Marketing Manager har du ansvaret för att utveckla och implementera företagets digitala strategier och marknadsaktiviteter i Norden. Att säkerställa relevanta och engagerande digitala upplevelser för att öka trafik, engagemang och konvertering.

Du kommer att arbeta med hela Akademiklinikens utbud av tjänster – både plastikkirurgi, icke-kirurgiska estetiska hud- och injektionsbehandlingar samt vår egen serie hudvårdsprodukter.  Du är en del av koncernens centrala marknadsavdelning som är placerad vid huvudkontoret i Stockholm och kommer att arbeta tillsammans med koncernens Marknadschef och övriga marknadsteamet.

Arbetsuppgifter

• Utveckla den digitala strategin och marknadsplanen och planera aktiviteter för att nå målsättningarna
• Aktivt bidra till att driva trafik både via organiska och betalda kanaler till sajterna och hjälpa besökarna vidare genom hela deras kundresa
• Utveckla vår varumärkeskännedom och driva lead generering via våra digitala marknadskanaler (hemsidor, sociala medier, sökmotorer, annonsering etc.)
• Utveckla och implementera vår sociala mediestrategi på ett kreativt och nytänkande sätt
• Mäta, analysera och följa upp samt optimera digitala marknadskampanjer

Bakgrund

• Gedigen erfarenhet av digital marknadsföring B2C på både strategisk och operativ nivå
• Praktisk erfarenhet av att driva framgångsrika digitala marknadsaktiviteter inom flera områden (webb, sociala medier, CRM, SEM, SEO, programmatic etc)
• God erfarenhet av konverteringsoptimering och digital analys
• Eventuell bakgrund i byråvärlden och sugen på att ”byta sida”
• Gärna bakgrund i hälso-/sjukvårdsbranschen eller skönhetsbranschen

Personliga egenskaper

• Kreativ och nytänkande
• Självgående och proaktiv
• Affärsorienterad med stark analytisk förmåga
• En teamplayer som vill vara med och påverka
• Engagerad och kvalitetsmedveten

Vi kan erbjuda dig ett både utmanande och roligt jobb  i en koncern med fokus på kompetens, utveckling, kundomsorg och starkt personligt engagemang.

Tillträde snarast möjligt. Skicka din ansökan och CV till Charlotta Abrahamsson, Marknadschef, på mail charlotta.abrahamsson@ak.se så fort som möjligt eller senast den 30/11.

Akademikliniken är Nordens ledande privata aktör inom plastikkirurgi och medicinsk hudvård. En koncern i stark expansion på en marknad i snabb tillväxt med fokus på expertis, trygghet och service av högsta kvalitet. I mer än 25 år har vi arbetat efter visionen att få ”Världens nöjdaste kunder. Med sig själva”. Idag har vi ca 300 anställda i Sverige, Norge och Danmark som tillsammans utför mer än 50 000 estetiska operationer och behandlingar om året.

Alla inlägg för Nyheter